Finanční gramotnost
Ve spolupráci s Českou spořitelnou jsme si začali procvičovat finanční gramotnost.
Už víme, co to jsou příjmy a výdaje (umíme si představit, co se skrývá pod těmito pojmy), procvičujeme si na interaktivní tabuli a v pracovním sešitě nákupy, rozlišujeme výdaje na důležité a ty, co nám dělají radost...
Abychom si vše prověřili v praxi, vydali jsme se v pátek na nákup. Každý si měl donést 10 Kč a do této ceny si vybrat jeden výrobek, u pokladny zaplatit, vzít si paragon, poděkovat... Na fotkách můžete vidět naši výuku v praxi. V jednom košíčku se objevily i dva výrobky, celková cena však přesahovala hodnotu 10 korun. Proto se Maty musel rozhodnout, který výrobek koupí a který vrátí. Vyhrál puding:-) Nemohl si sice sníst svůj „nákup“ hned, ale už se těšil domů, jak mu maminka ten banánový puding uvaří.
Ve škole jsme si potom vypočítali, kolik korun jsme mohli v obchodě utratit, kdyby všichni zaplatili 10 Kč, kolik jsme utratili společně doopravdy, kolik jsme ušetřili dohromady a kdo kolik ušetřil jednotlivě.
V obchodě děti ještě měly jeden úkol: na kartičku napsat 3 výrobky, které stojí do 10 Kč.
Děkujeme za trpělivost i paní prodavačce, která měla pro naši akci velké pochopení (i další nakupující).
Komentáře
Přehled komentářů
Dnes jsem dopsala známky za únor, čekala jsem ještě na nemocné, abych jim dala možnost dopsání prací, a pak jsem zase onemocněla já.
Známky v Bakaláři
(tř. učitelka, 13. 3. 2022 15:45)